Warunki Gwarancji mebli

  • Okres gwarancji na meble wynosi 1 rok.
  • Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Roszczenia z tytułu gwarancji Kupujący zgłasza do Sprzedawcy.
  • Zgłoszenie reklamacyjne musi być złożone w formie pisemnej. Powinno zawierać dokładny opis wady i może być przesłane w identyczny sposób jak zamówienie.
  • Kupujący traci uprawnienia przewidziane gwarancją, jeżeli przed upływem dwóch tygodni od stwierdzenia wady fizycznej nie zawiadomi o tym Sprzedawcy.
  • Za prawidłowy montaż zgodnie z instrukcją montażu dołączoną do mebla oraz jego ustawienie odpowiada Kupujący.
  • Jeżeli po zgłoszeniu reklamacji nie dokonano oględzin, przyjmuje się, że w przypadku, gdy Gwarant nie ustosunkował się do reklamacji w ciągu 14 dni, uznał reklamację za zasadną.
  • O uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną Gwarant powiadomi w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji. – w przypadku braku kontaktu ze strony Gwaranta we wskazanym okresie reklamację uważa się za zasadną.
  • W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny Gwaranta usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane w drodze naprawy lub wymiany elementów.
  • Jeżeli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych naprawę gwarancyjną mającą na celu przywrócenie przedmiotu do stanu zgodnego z umową można wykonać poprzez dosłanie do sklepu (sprzedawcy) elementów zamiennych. Gwarant zastrzega sobie możliwość wykonania naprawy u Kupującego w lokalu przez serwis Gwaranta.
  • O sposobie i terminie załatwienia reklamacji decyduje Gwarant.
  • Gwarancją nie są objęte wady, braki i uszkodzenia mebli wynikające z:
    • niewłaściwego bądź nieostrożnego transportu lub przenoszenia mebli,
    • błędów montażowych, uszkodzeń mechanicznych.
    • użytkowania mebli niezgodnego z zasadami użytkowania mebli,
    • braku pielęgnacji lub pielęgnacji niezgodnej z zasadami pielęgnacji mebli,
    • tytułu odbarwienia frontów wystawionych na długotrwałe działanie promieni słonecznych,
    • różnic w profilach i odcieniach wynikających z cech charakterystycznych dla surowców naturalnych, z których wykonano mebel. Ze względu na procesy produkcyjne i różnorodność partii towarowych mogą wystąpić nieznaczne różnice w odcieniach koloru, nawet w przypadku zakupu kilku sztuk tego samego wyrobu.
    • szkód i usterek spowodowanych przez zwierzęta.
    • naprawy lub przeróbki mebli wykonanej przez Kupującego lub na jego zlecenie
  • A także:
    • w meblach sprzedawanych z ekspozycji wady, uszkodzenia, zużycie i braki ilościowe elementów stwierdzone w momencie zakupu,
    • widoczne w momencie zakupu.
    • wady i uszkodzenia, w wyniku których obniżono cenę mebla,
  • Wady nie objęte gwarancją mogą być usuwane odpłatnie.
  • W przypadku zaistnienia konieczności sprowadzenia części zamiennych, lub całych mebli na wymianę reklamacyjną, czas wykonania reklamacji może ulec wydłużeniu do kilku miesięcy o czym Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany.